Als je voor jezelf begint, komt er veel op je af. Je maakt allerlei beslissingen, onder andere over wat je wel en niet wilt uitbesteden om je bedrijf zo goed mogelijk op de kaart te zetten. Als startende ondernemer heb je vaak een beperkt budget en daarom wil je het liefst zoveel mogelijk zelf doen om kosten te besparen. Maar is dit wel zo verstandig?
Het begint allemaal met een goede website
Wat in ieder geval essentieel is voor elke ondernemer is een goede website. Vooral als je een startende ondernemer bent, want dan word je nog niet herkend aan je merknaam. Je moet je reputatie nog helemaal opbouwen. Je website is dan meestal de eerste kennismaking met je bedrijf. Met je website moet je dus scoren!
Veel startende ondernemers lijken zich dit onvoldoende te beseffen. Zij zien een website als een kostenpost in plaats van een waardevolle investering. Uit kostenbesparing besluiten zij dan zelf een website in elkaar te zetten. De gevolgen zijn dan vaak dat:
je niet helemaal tevreden bent met je website
je boodschap niet optimaal overkomt
je website niet gebruiksvriendelijk is
je website niet hoog scoort in Google
Websitebezoekers zullen hierdoor al gauw afhaken en dus geen product of dienst bij je afnemen.
Een website die klanten oplevert
Maar je wil toch juist dat je website klanten oplevert? Ja natuurlijk wil je dat. Maar daar komt meer bij kijken dan even zelf een website in elkaar zetten. Denk bijvoorbeeld aan:
goed leesbare, commerciële webteksten
gebruiksvriendelijkheid
SEO
webdesign
bijpassend beeldmateriaal
kleurgebruik
Call-to-actions
technieken
Advies: ga niet zelf ploeteren om een website te maken die uiteindelijk meestal niet de gewenste resultaten bereikt, maar besteed dit uit aan een professionele webdesigner.
Zie je website niet als een kostenpost maar als een waardevol middel waarmee je omzet kan genereren! Al voor € 399,- heb je een professionele website.